Min förlossnings berättelse!


Nu tänkte jag börja berätta det jag kommer ihåg från den 21 April då min underbara dotter Elvira Miettinen föddes!

20 April

klockan är väll typ 10 på kvällen och jag ligger i sängen och kollar på Lost, och det avsnittet jag kollade på så var det en bebis som föddes och så fick jag en stark sammandragning (trodde jag) men tänkter inte mer på det utan väntar bara på att det ska ta slut. Men det går inte över utan blir bara värre och värre så jag gick upp till duschen och tog en varm dusch, vilket jag trodde skulle hjälpa, men oj så fel jag hade. Nu är klockan typ halv 11 och jag går och knackar på i rummet där personalen sov (Bodde då på ett boende i barkaby) och hon öppnar och jag säger bara "Ge mig en telefon jag har värkar!" Jag går ner i rummet med telefonen och börjar ringa pappa, sussi, mamma och typ alla jag känner men INGEN svarar och jag bara fortsätter att ringa! Då kommer ena personalen ner med ALVEDON och precis då får jag en värk och vrålar ut "HUR FAN TROR DU ALVEDON HJÄLPER!!! JAG HAR VÄRKAR JAG SKA FÖDA BARN!". JAg ringer till SÖS förlossningsklenik och får prata med nån tjej och hon säger att jag ska åka in när jag har 3-4 min mellan värkarna och just då har jag 5 min. Och sen får jag tag på min syrra som precis kommit hem från stan och jag ber henne springa hem till pappa och sussi och väcka dom! och jag börjar få panik för att ingen svarar så tänkter att dom har rest någonstans utan att berätta för mig. Sen skriver jag ett sms till jonathan och berättar att jag har värkar och han sitter och bombar mig med sms typ var tretionde sekund, dår det står "Hur går det? ska vi åka in? ska vi hämta dig? hallå hur mår du?"
TILLSLUT får min syrra tag på pappa som har legat och sovit och inte haft mobilen på. Så pratar med honom och han frågar om han ska hämta mig men säger att jonathan och joel hämtar mig eftersom att det blir närmare för dom.
21 april
HAr bett jonathan och joel att komma och hämta mig och jag går runt i rummet och skriker för att jag har så ont, och så går jag ut och sätter mig och väntar och då kommer jonte och joel och jonathan är så stressad så att han springer förbi mig och in i mitt rum sen frågar han personalen vart jag e.... Väl i bilen så kommer jag på att jag inte fick föda barn av becka den veckan för då va hon i cypern, så skrev ett förlåt sms till henne om att jag va ledsen att hon inte va hemma och så. Men det va en ganska kul bilresa vi åkte fel och blev stoppade av polisen men fick åka vidare för att jag hade värkar :P När vi kommer till förlossningsavdelningen så möter jag pappa som kom dit innan oss och då var klockan 02.44 för att vara exakt dom undersökte mig och barnmorskan sa "JA va bra du är öppen 3 cm" och det ända jag fick fram va "JAA bara 7 kvar då.. med lite ironi i rösten"Vid 03.36 så får jag lustgas men mår bara illa av den till slut så kräktes jag av den. vid 6 på morgonen så kommer en läkare och ger mig epudralspruta vilket gjorde att mina värkar slutade komma..så vid halv 8 så fick jag nått som gjorde att jag fick värkar ungefär en gång i minuten. Vid den här tidpungten så var det bara mamma och pappa som var i rummet men mamma satt bara och kollade på hjärtljudet och va nog ganska nervös. utanför i väntrummet så väntade Jonte, joel, jontes mamma och syrra. jag använde lustgasen men tyckte inte att den fungerade så tillslut fick pappa hålla i den eftersom att jag bara slängde iväg den :P och jag va så arg, satan arg jag va på alla som sa nått eller rörde mig, jag skrek åt dom att göra kjesarsnitt och vart ÄNNU argare när dom sa att det inte gick. OCh jag låg bara och skrek "JAG VILL INTE MERA" klockan 13.15 fick jag krystvärkar och då var det dags att ta i! och det kändes seriöst som att man typ sket ut en vattenmelon! men 13.42 så fick jag min efterlängtade dotter i mina armar och trodde att nu e smärtan över, men så var det ju inte för då skulle dom hålla på att undersöka mig med en hård topps typ och det gjorde nått fruktansvärt ont asså! efter att ha klätt på elvira en bjöja och lite kläder så kom dom in med en bricka med goda mackor och saft och bullar tror jag, så jag låg där i sängen och bara kollade på mitt vackra barn som jag burit på i 37 veckor och bara njöt, jag kopplade bort allt jag bara låg och kollade på henne. och jag tänkte hur har jag lyckats att få en sånhär vacker varelse i mitt liv? det va min historia det :)
Mamma älskar dig över allt annan och jag har älskat dig ända sen den stunden jag fick veta att du låg i min mage <333




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0