Till min älskade dotter!


Jag älskar livet och jag älskar mitt barn! Folk frågar hur kunde jag skaffa barn så tidigt? du är bara 16 det är det inte för tidigt? Eller är det för att du inte vill göra abort? Det va alltid samma frågor om och om igen men alltid samma svar! Jag skulle aldrig kunna göra abort varesig jag ville eller inte. För jag ångrar INGENTING Elvira är det bästa jag vet, hon betyder allt för mig och kommer aldrig lämna hennes sida! Det bästa jag vet är när hon skrattar och ler, att jag har fått en sån fin flicka kan ibland inte fatta att det är sant, vad har jag gjort för gott för att belönas med denna ängel som gör mitt liv så mycket mer värt att leva. Kommer göra allt för att hon ska ha det bästa för hon e min prinsessa och då är det ju en självklarhet att hon ska ha det bästa som finns! Jag kommer lära henne allt som är värt att veta, tex att det är okej om man misslyckas(måste lära mig det själv först) att alltid behandla människor som man själv vill bli behandlad och massa massa mer, Jag är det som hon får uppleva ÄKTA kärlek av! Det är så häftigt att se dig växa och lära dig nya saker, förut låg du bara still och nu krypper du och står och är över allt, jag längtar så mycket tills du tar dina första steg och jag kommer stå brdvid dig och hjälpa dig upp om du skulle falla, längtar tills du kan springa emot mina öppna armar och jag tar dig i famnen och ger dig en puss på pannan och berättar hur mycket du betyder för mig. Du ger mig glädjen ingen annan kan göra!
För den 21 April är ett datum jag aldrig kommer glömma, det var dagen då du föddes och dagen som jag vart en annan person, jag vart mamma till den finaste på jorden, såfort dom la dig i min famn så försvann alla mina problem och jag kopplade bort allt förutom dig, du va så liten ja gud va liten du va, och redan då fick jag ont i hjärtat när dom gav dig sprutor och tog prover, ville trolla bort alla sjuksköterskor och skydda dig från allt. Och du va som min bedövning så fort jag hade dig i famnen så var jag varken trött eller käne nån smärta det ända jag kände var en stor dosering av kärlek! Jag kände från dag ett att du var min och att jag kommer göra allt för att skydda dig från faror och hjälpa dig att välja rätt väg i livet, och alltid stötta dig med dom besluten du tar fast jag kanske inte tycker att du valt rätt så kommer jag alltid finnas och stötta!
Jag önskar att jag hade mer att de dig.. om det gick men kan inte ge mer än kärlek, värme och trygghet, men det är allt som behövs för stunden.
Det ända jag oroar mig över är när du kommer i tonåren, För jag vet själv hur jag var, och jag vill inte att du gör samma misstag som mig jag vill hellre att du lär dig av mina misstag, lära dig att undvika misstagen.
Tänk när du för första gången får en pojkvän?? Hur reagerar jag då?? Eller när du ska på (Tjejmiddag) som det kallas, hur kommer jag reagera då?? Eller när du bara försvinner och inte hör av dig, då kommer jag sitta där och vara livrädd, stressad och hysterisk av att nått kanske hänt, men sen kommer du hem och då har jag oroat mig i onödan, för vem vet mobilen kanske dog eller du tappat den! Eller när du fått ditt hjärta krossat första gången? Jag kommer inte kunna laga den men jag kommer kunna sätta dit ett plåster och trösta dig för det är det mammor gör bäst(iallafall jag) Först nu kan JAG förstå hur mycket jag har utsatt mina föräldrar oro, sorg, besvikelse kanske nångång tillochmed hat.
Men en sak vet jag du kommer aldrig behöva skämmas för mig! För jag kommer vara den där coola unga mamman som du har och dina kompisar kommer att älska mig, bara för att vi kommer göra mycket utflykter, se och göra en massa nya saker!
Du är min ögonsten!  <3Elvira Maria<3



Kommentarer
Postat av: Becka

Fett fint inlägg! Du är en sån jävla bra mamma<3

2012-03-12 @ 20:30:40
URL: http://fcky.blogg.se/
Postat av: Frida

Alltså gu så söt hon är!! Fint skrivet med!!

2012-03-15 @ 00:55:12
URL: http://fridaviktoriaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0